درخواست فیلم دانلود سریال جدید دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم خارجی
  • دانلود کاتاهای ابتدایی (تایکیوکو سونو ایجی، نی ،سان)

    دانلود کاتاهای ابتدایی (تایکیوکو سونو ایجی، نی ،سان)

  • دانلود کاتاهای سوکوگی تای کیوکو سونو ایچی ، نی ،سان

    دانلود کاتاهای سوکوگی تای کیوکو سونو ایچی ، نی ،سان

  • دانلود کاتاهای پینان سونو ایچی ، نی ، سان ، یون ، گو

    دانلود کاتاهای پینان سونو ایچی ، نی ، سان ، یون ، گو

  • دانلود کاتاهای سان چین، تنشو، یانتسو، تسوکینو کاتا، سای ها

    دانلود کاتاهای سان چین، تنشو، یانتسو، تسوکینو کاتا، سای ها

  • دانلود کاتاهای سای ها، گیگ سای دای، گیگ سای شو، سی ان چین

    دانلود کاتاهای سای ها، گیگ سای دای، گیگ سای شو، سی ان چین

  • دانلود کاتاهای گاریو، سی پای، کان کو دای، سوشی هو

    دانلود کاتاهای گاریو، سی پای، کان کو دای، سوشی هو

  • آشنایی با سلاح (شمشیر ناگیناتا)

    آشنایی با سلاح (شمشیر ناگیناتا)

  • زندگینامه شیهان سید داود محمدی رئیس سبک کیوکوشین ایچی

    زندگینامه شیهان سید داود محمدی رئیس سبک کیوکوشین ایچی

  • موافقت شورای المپیک آسیا با درخواست بازنگری از IOC جهت حضور کاراته در المپیک

    موافقت شورای المپیک آسیا با درخواست بازنگری از IOC جهت حضور کاراته در المپیک

  •  زندگینامه کانچو ماتسویی Shokei  Matsui

    زندگینامه کانچو ماتسویی Shokei Matsui

  • آکادمی زاگرس سال 1393

    آکادمی زاگرس سال 1393

  • شمشیر واکی زاشی

    شمشیر واکی زاشی

  • شمشیر کاتان

    شمشیر کاتان

  • شمشیر پروانه

    شمشیر پروانه

  • ۷ اکتبر، سالروز شناخت بهتر جهانیان از رشته ورزشی کاراته

    ۷ اکتبر، سالروز شناخت بهتر جهانیان از رشته ورزشی کاراته

  • تمرین برای تقویت عضلات و استخوان‌های گردنی

    تمرین برای تقویت عضلات و استخوان‌های گردنی

  • سلاح سای

    سلاح سای

  • چوبدستی یا همان بو (bo)

    چوبدستی یا همان بو (bo)

  • مجموعه کتاب های آموزش دفاع شخصی (Self Defence Ebook Collection)

    مجموعه کتاب های آموزش دفاع شخصی (Self Defence Ebook Collection)

  • برنامه‌های تمرینی خانگی برای آسیب‌های عضلانی و اسکلتی و ورزشی؛ راهنمای مبتنی بر شواهد برای متخصصان

    برنامه‌های تمرینی خانگی برای آسیب‌های عضلانی و اسکلتی و ورزشی؛ راهنمای مبتنی بر شواهد برای متخصصان

  • شیهان شاپور پیمان

    شیهان شاپور پیمان

  •  سه دلیل مهم برای انجام تمرینات هوازی

    سه دلیل مهم برای انجام تمرینات هوازی

  •  انتصاب سرکارخانم استاد فاطمه جاپلقی بعنوان نایب رئیس بانوان کیوکوشین ایچی گکی کانچو ماتسویی

    انتصاب سرکارخانم استاد فاطمه جاپلقی بعنوان نایب رئیس بانوان کیوکوشین ایچی گکی کانچو ماتسویی

  • برگزاری مسابقات قهرمان قهرمانان سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی

    برگزاری مسابقات قهرمان قهرمانان سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی

  • برگزاری مسابقات قهرمان قهرمانان بانوان سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی

    برگزاری مسابقات قهرمان قهرمانان بانوان سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی

  • بخشنامه سمینار فنی سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی در رامسر

    بخشنامه سمینار فنی سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی در رامسر

  • مجموعه کتاب های آناتومی و فیزیولوژی (Anatomy And Physiology Ebook Collection)

    مجموعه کتاب های آناتومی و فیزیولوژی (Anatomy And Physiology Ebook Collection)

  • مجموعه کتاب های آموزش تناسب اندام

    مجموعه کتاب های آموزش تناسب اندام

  • مجموعه کتاب های آموزش هنرهای رزمی (Martial Arts Ebook Collection)

    مجموعه کتاب های آموزش هنرهای رزمی (Martial Arts Ebook Collection)

  • نایب قهرمانی یوسف دولتشاه در مسابقات جهانی ژاپن

    نایب قهرمانی یوسف دولتشاه در مسابقات جهانی ژاپن

  • آشنایی با سلاح تونفا

    آشنایی با سلاح تونفا

  • آشنایی با سلاح (شمشیر ناگیناتا)

    آشنایی با سلاح (شمشیر ناگیناتا)

  • آشنایی با سلاح رزمی سانچاکو

    آشنایی با سلاح رزمی سانچاکو

  • معنی کلمه اوس (OS)

    معنی کلمه اوس (OS)

  • کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی (Physiolog of sport and exercis)

    کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی (Physiolog of sport and exercis)

  • سوگندنامه کیوکوشین

    سوگندنامه کیوکوشین

  •  لباس کاراته

    لباس کاراته

  • تمرین های آرامش دهنده(شل سازی عضلات)

    تمرین های آرامش دهنده(شل سازی عضلات)

  • تغذیه ورزشی

    تغذیه ورزشی

  • شائولین و تاریخچه و معبدشائولین

    شائولین و تاریخچه و معبدشائولین

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
  • تاریخ ارسال : 30 / 08 / 1398
  • بازدید : 57 مشاهده
 پایه و اساس تکنیک در کاراته عبارتند از شکل، قدرت و سرعت.

قدرت در اثر نیروی وارده بر چیزی، به وجود می‌آید. نیرو می‌تواند به عنوان محصول یک جرم یا توده (مانند مشت و یا وزن بدن که در پس آن وجود دارد) و شتاب (تغییر سرعت بر حسب زمان )، و یا f = m×a قلمداد شود.

بنابراین چنانکه هنگام وارد کردن ضربه مشت، قدرتی که در بدن وجود دارد را از طریق شانه‌ها و بازوان به مشت انتقال دهیم، نیروی بیشتری وارد کرده‌ایم در مقایسه با صرفاً پرتاب مشت‏ٌ. روش دیگر برای وارد کردن نیروی بیشتر عبارت است از منقبض کردن آنی عضلات بدن در لحظه تماس با نقطه مورد حمله و در پی آن آزاد کردن (ریلکس) بدن.

عملی کردن این پروسه آنقدر سریع انجام می‌شود که برای چشم غیرقابل تشخیص است ولی تأثیر آن بسیار چشمگیر است. عمل منقبض کردن آنی عضلات بدن، می‌تواند با عمل تاندِن (مرکز ثقل بدن) تشدید شود و این کمکی است برای تنفس صحیح در هنگام تماس با نقطه مورد حمله. به عبارت دیگر کیای، نهایت قدرت و نیروی شوک دهنده را تأمین می‌کند و این عمل به وسیله ایجاد میزان بالایی از انقباض و در پی آن، آزاد کردن بدن صورت می‌‌گیرد که با هیچ وسیله دیگری انجام‌پذیر نمی‌باشد.

یکی از قوانین نیوتن می‌گوید؛ در ازای هر عملی، یک عکس‌العمل مساوی و هم‌ طراز و در جهت مخالف آن نیرو وجود دارد.‎ْ در این حالت می‌توان گفت که در نتیجه عقب کشیدن دستی که ضربه وارد نمی‌کند، نیروی بیشتری در سرعت بیشتری نسبت به دستی که ضربه را وارد می‌کند، ایجاد می‌شود. ایستادن صحیح، به صورتی که انگار بدن مانند یک گیاه در زمین کاشته شده است، نیز ضروری است. در لحظه تماس با نقطه مورد حمله، پاها با فشار، نیرویی به زمین وارد می‌کنند و آن نیرو از زمین به صورت هم طراز و مساوی و در جهت مخالف بر می‌گردد و به نقطه مورد حمله وارد می‌شود.

مکانیک کاراته بر اساس اصول علمی  بنیانگذاری شده‌ و می‌تواند در حمله‌ها به وسیله هر یک از اعضای بدن، اعمال شوند. کاتاها و تکنیک‌ها در جهت توسعه نیرو، و قدرت در اثر تمرینات مکرر و مداوم، طراحی شده‌اند.

سرعت را به سختی می‌توان از تأثیرات روانی جدا کرد چرا که ذهن انسان می‌تواند به وسیله موانع روانی مسدود شده و در نتیجه، سرعت کاهش ‌یابد.

زمان لازم برای اجرای یک تکنیک یا یک سری از تکنیک‌ها را می‌توان به حداقل رساند فقط در صورتیکه مغز و بدن را چنان تعلیم و نظم دهیم که به ما اجازه اجرای تکنیک‌ها را بدون اینکه با موانع ذهنی مواجه شوند را بدهد.

اگر اصول و اساس قوی‌ای برای اجرای تکنیک از طریق ایستادن صحیح رعایت و انجام شود، شکل یا فرم می‌تواند مستقیماً به نیرو و قدرت کمک کند. همچنین شکل یا فرم تکنیک می‌تواند مستقیماً به سرعت نیز کمک کند در صورتیکه روش صحیح اجرای تکنیک در کاراته فراهم شود.

برای رسیدن به این هدف، نیاز به تمرین کاتا احساس می‌شود چرا که در کاتا، فرم‌های از قبل طراحی شده آنقدر تمرین می‌شوند تا به جایی که شخص بتواند بدون فکر کردن، آنها را به شکلی کاملاً انعطاف‌پذیر اجرا کند.


نویسنده : مسعود مشگینی

برگرفته از سایت : http://meshkinkarate.blogfa.com