درخواست فیلم دانلود سریال جدید دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم خارجی
  • دانلود کاتاهای ابتدایی (تایکیوکو سونو ایجی، نی ،سان)

    دانلود کاتاهای ابتدایی (تایکیوکو سونو ایجی، نی ،سان)

  • دانلود کاتاهای سوکوگی تای کیوکو سونو ایچی ، نی ،سان

    دانلود کاتاهای سوکوگی تای کیوکو سونو ایچی ، نی ،سان

  • دانلود کاتاهای پینان سونو ایچی ، نی ، سان ، یون ، گو

    دانلود کاتاهای پینان سونو ایچی ، نی ، سان ، یون ، گو

  • دانلود کاتاهای سان چین، تنشو، یانتسو، تسوکینو کاتا، سای ها

    دانلود کاتاهای سان چین، تنشو، یانتسو، تسوکینو کاتا، سای ها

  • دانلود کاتاهای سای ها، گیگ سای دای، گیگ سای شو، سی ان چین

    دانلود کاتاهای سای ها، گیگ سای دای، گیگ سای شو، سی ان چین

  • دانلود کاتاهای گاریو، سی پای، کان کو دای، سوشی هو

    دانلود کاتاهای گاریو، سی پای، کان کو دای، سوشی هو

  • آشنایی با سلاح (شمشیر ناگیناتا)

    آشنایی با سلاح (شمشیر ناگیناتا)

  • زندگینامه شیهان سید داود محمدی رئیس سبک کیوکوشین ایچی

    زندگینامه شیهان سید داود محمدی رئیس سبک کیوکوشین ایچی

  • موافقت شورای المپیک آسیا با درخواست بازنگری از IOC جهت حضور کاراته در المپیک

    موافقت شورای المپیک آسیا با درخواست بازنگری از IOC جهت حضور کاراته در المپیک

  •  زندگینامه کانچو ماتسویی Shokei  Matsui

    زندگینامه کانچو ماتسویی Shokei Matsui

  • آکادمی زاگرس سال 1393

    آکادمی زاگرس سال 1393

  • شمشیر واکی زاشی

    شمشیر واکی زاشی

  • شمشیر کاتان

    شمشیر کاتان

  • شمشیر پروانه

    شمشیر پروانه

  • ۷ اکتبر، سالروز شناخت بهتر جهانیان از رشته ورزشی کاراته

    ۷ اکتبر، سالروز شناخت بهتر جهانیان از رشته ورزشی کاراته

  • تمرین برای تقویت عضلات و استخوان‌های گردنی

    تمرین برای تقویت عضلات و استخوان‌های گردنی

  • سلاح سای

    سلاح سای

  • چوبدستی یا همان بو (bo)

    چوبدستی یا همان بو (bo)

  • مجموعه کتاب های آموزش دفاع شخصی (Self Defence Ebook Collection)

    مجموعه کتاب های آموزش دفاع شخصی (Self Defence Ebook Collection)

  • برنامه‌های تمرینی خانگی برای آسیب‌های عضلانی و اسکلتی و ورزشی؛ راهنمای مبتنی بر شواهد برای متخصصان

    برنامه‌های تمرینی خانگی برای آسیب‌های عضلانی و اسکلتی و ورزشی؛ راهنمای مبتنی بر شواهد برای متخصصان

  • شیهان شاپور پیمان

    شیهان شاپور پیمان

  •  سه دلیل مهم برای انجام تمرینات هوازی

    سه دلیل مهم برای انجام تمرینات هوازی

  •  انتصاب سرکارخانم استاد فاطمه جاپلقی بعنوان نایب رئیس بانوان کیوکوشین ایچی گکی کانچو ماتسویی

    انتصاب سرکارخانم استاد فاطمه جاپلقی بعنوان نایب رئیس بانوان کیوکوشین ایچی گکی کانچو ماتسویی

  • برگزاری مسابقات قهرمان قهرمانان سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی

    برگزاری مسابقات قهرمان قهرمانان سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی

  • برگزاری مسابقات قهرمان قهرمانان بانوان سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی

    برگزاری مسابقات قهرمان قهرمانان بانوان سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی

  • بخشنامه سمینار فنی سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی در رامسر

    بخشنامه سمینار فنی سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی در رامسر

  • مجموعه کتاب های آناتومی و فیزیولوژی (Anatomy And Physiology Ebook Collection)

    مجموعه کتاب های آناتومی و فیزیولوژی (Anatomy And Physiology Ebook Collection)

  • مجموعه کتاب های آموزش تناسب اندام

    مجموعه کتاب های آموزش تناسب اندام

  • مجموعه کتاب های آموزش هنرهای رزمی (Martial Arts Ebook Collection)

    مجموعه کتاب های آموزش هنرهای رزمی (Martial Arts Ebook Collection)

  • نایب قهرمانی یوسف دولتشاه در مسابقات جهانی ژاپن

    نایب قهرمانی یوسف دولتشاه در مسابقات جهانی ژاپن

  • آشنایی با سلاح تونفا

    آشنایی با سلاح تونفا

  • آشنایی با سلاح (شمشیر ناگیناتا)

    آشنایی با سلاح (شمشیر ناگیناتا)

  • آشنایی با سلاح رزمی سانچاکو

    آشنایی با سلاح رزمی سانچاکو

  • معنی کلمه اوس (OS)

    معنی کلمه اوس (OS)

  • کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی (Physiolog of sport and exercis)

    کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی (Physiolog of sport and exercis)

  • سوگندنامه کیوکوشین

    سوگندنامه کیوکوشین

  •  لباس کاراته

    لباس کاراته

  • تمرین های آرامش دهنده(شل سازی عضلات)

    تمرین های آرامش دهنده(شل سازی عضلات)

  • تغذیه ورزشی

    تغذیه ورزشی

  • شائولین و تاریخچه و معبدشائولین

    شائولین و تاریخچه و معبدشائولین

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
  • تاریخ ارسال : 22 / 03 / 1394
  • موضوعات :
  • بازدید : 2 مشاهده
تغذیه نقشی کلیدی در عملکرد مناسب یک ورزشکار ایفا می کند. اهمیت بکارگیری تغذیه مناسب ورزشی به قدری است که آنرا به عنوان بخشی از آماده سازی یک بازیکن یا ورزشکار برای کسب بهترین عملکرد به حساب می آورند، در این زمینه هردوی وعده های غذایی هم پیش از ورزش یا رقابت و هم پس از آن از اهمیت برخوردارند لذا کسب اطلاعاتی پایه ای و مفید درباره تغذیه ورزشی ارزشمند است.


هیچ ماده غذایی وجود ندارد که بتوان در روز یا ساعات قبل از مسابقه مصرف نمود و بدین ترتیب عادت غذایی غلط در زمان تمرین را جبران کرد . همانگونه که رسیدن به بالاترین سطح آمادگی جسمانی ماهها زمان می برد، رسیدن بدن به وضعیت مطلوب تغذیه ای نیز ماهها طول می کشد.

تغذیه مناسب در طول زمان تمرین کمک خواهد کرد که بتوانید سخت تر تمرین کنید، حجم عضلات را افزایش دهید و ذخایر انرژی مورد نیاز برای بهترین کارآیی در رقابت را اندوخته نمایید.

 

چگونگی و زمان مصرف وعده های غذایی:

وعده های غذایی موجب بازسازی گلیکوژن عضلات و کبد می شوند که این گلیکوژن در طی ورزش و تمرین به انرژی تبدیل می شود.

مصرف مقادیر کافی مایعات نیز به اندازه وعده های غذایی مهم است تا از آب رسانی مناسب به بدن اطمینان حاصل کنیم.

در مورد مقادیر مصرف بایستی حد متعادل رعایت شود یعنی نه خیلی زیاد وپر ونه وضعیت گرسنگی .

یکی از اصول مهم در تغذیه ورزشی، زمان مصرف وعده های غذایی است. زمان مصرف غذای پیش از مسابقه به حجم آن و زمانی از روز که مسابقه برگزار می شود بستگی دارد. اگر غذایی سنگین میل کنید زمان طولانی تری برای هضم آن لازم است به طوریکه بایستی حداقل 3 تا 4 ساعت قبل از شروع تمرین یا ورزش آنرا مصرف کنید . در مورد غذاهای سبک می توانید پس از 1 تا 2 ساعت بسته به مقدار مصرف فعالیتتان را شروع کنید . معمولاً بهترین منابع غذایی گلیکوژن دار از نظر کربوهیدرات غنی و دارای چربی کمی هستند . کربوهیرات به مولکولهای گلوکز که منابع انرژی آماده برای عملکرد ورزشی به شمار
  می روند ، تجزیه می شود. پروتئین و چربی کندتر جذب می شوند و دیر هضمند لذا باید زودتر از غذاهای پر کربوهیدرات مصرف گردند حال آنکه غذاهای کم حجم و مایع سریعتر هضم می شوند.

 

مصرف مایعات :

آب از مهمترین مایعات موجود در بدن می باشد. از آنجایی که آب بر خلاف مواد غذایی دیگر در بدن ذخیره نمی شود لذا بایستی مقادیر کافی آن قبل از تمرین مورد مصرف قرار گیرد . مصرف آب یا دیگر مایعات سبک بلافاصله قبل از فعالیت ورزشی، در طی فعالیت و پس از آن لازم است . گاهی اوقات تغذیه قبل از تمرین می تواند به صورت غذاهای مایع باشد که این نوع غذاها در مقایسه با غذاهای جامد سریعتر هضم شده و بنابراین ناراحتی معده ای ایجاد نمی کنند به علاوه
  مایعات نیز همراه آنها مصرف می شوند.

 

تنظیم برنامه های غذایی:

قبل از یک رقابت ورزشی مهم ،انواع و مقادیر مختلف و زمانهای متفاوت مصرف مواد غذایی را به کار برید تا ببینید کدامیک برای سطح فعالیت شما مناسب تر و سازگارتر است. کارشناسان و متخصصان تغذیه ، مشاوره های تغذیه ای ارائه می دهند و
      می توانندبرنامه های غذایی برای هر بازیکن یا ورزشکار با توجه به جثه و فیزیک بدنی، وضعیت سلامتی، رشته ورزشی و... طرح ریزی کنند.

با توجه به اینکه تغذیه ورزشی مناسب یکی از عوامل تأثیر گذار در کسب موفقیت در انواع رشته های ورزشی می باشد از اینرو در مورد ورزشکاران علاوه بر قابلیت در اجرا، طرح ریزی مناسب و سازماندهی برنامه غذایی برای کسب نتایج بهتر مورد نیاز
    می باشد.

 

 ویرایش :  اشکان کریوند