درخواست فیلم دانلود سریال جدید دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم خارجی
  • دانلود کاتاهای ابتدایی (تایکیوکو سونو ایجی، نی ،سان)

    دانلود کاتاهای ابتدایی (تایکیوکو سونو ایجی، نی ،سان)

  • دانلود کاتاهای سوکوگی تای کیوکو سونو ایچی ، نی ،سان

    دانلود کاتاهای سوکوگی تای کیوکو سونو ایچی ، نی ،سان

  • دانلود کاتاهای پینان سونو ایچی ، نی ، سان ، یون ، گو

    دانلود کاتاهای پینان سونو ایچی ، نی ، سان ، یون ، گو

  • دانلود کاتاهای سان چین، تنشو، یانتسو، تسوکینو کاتا، سای ها

    دانلود کاتاهای سان چین، تنشو، یانتسو، تسوکینو کاتا، سای ها

  • دانلود کاتاهای سای ها، گیگ سای دای، گیگ سای شو، سی ان چین

    دانلود کاتاهای سای ها، گیگ سای دای، گیگ سای شو، سی ان چین

  • دانلود کاتاهای گاریو، سی پای، کان کو دای، سوشی هو

    دانلود کاتاهای گاریو، سی پای، کان کو دای، سوشی هو

  • آشنایی با سلاح (شمشیر ناگیناتا)

    آشنایی با سلاح (شمشیر ناگیناتا)

  • زندگینامه شیهان سید داود محمدی رئیس سبک کیوکوشین ایچی

    زندگینامه شیهان سید داود محمدی رئیس سبک کیوکوشین ایچی

  • موافقت شورای المپیک آسیا با درخواست بازنگری از IOC جهت حضور کاراته در المپیک

    موافقت شورای المپیک آسیا با درخواست بازنگری از IOC جهت حضور کاراته در المپیک

  •  زندگینامه کانچو ماتسویی Shokei  Matsui

    زندگینامه کانچو ماتسویی Shokei Matsui

  • آکادمی زاگرس سال 1393

    آکادمی زاگرس سال 1393

  • شمشیر واکی زاشی

    شمشیر واکی زاشی

  • شمشیر کاتان

    شمشیر کاتان

  • شمشیر پروانه

    شمشیر پروانه

  • ۷ اکتبر، سالروز شناخت بهتر جهانیان از رشته ورزشی کاراته

    ۷ اکتبر، سالروز شناخت بهتر جهانیان از رشته ورزشی کاراته

  • تمرین برای تقویت عضلات و استخوان‌های گردنی

    تمرین برای تقویت عضلات و استخوان‌های گردنی

  • سلاح سای

    سلاح سای

  • چوبدستی یا همان بو (bo)

    چوبدستی یا همان بو (bo)

  • مجموعه کتاب های آموزش دفاع شخصی (Self Defence Ebook Collection)

    مجموعه کتاب های آموزش دفاع شخصی (Self Defence Ebook Collection)

  • برنامه‌های تمرینی خانگی برای آسیب‌های عضلانی و اسکلتی و ورزشی؛ راهنمای مبتنی بر شواهد برای متخصصان

    برنامه‌های تمرینی خانگی برای آسیب‌های عضلانی و اسکلتی و ورزشی؛ راهنمای مبتنی بر شواهد برای متخصصان

  • شیهان شاپور پیمان

    شیهان شاپور پیمان

  •  سه دلیل مهم برای انجام تمرینات هوازی

    سه دلیل مهم برای انجام تمرینات هوازی

  •  انتصاب سرکارخانم استاد فاطمه جاپلقی بعنوان نایب رئیس بانوان کیوکوشین ایچی گکی کانچو ماتسویی

    انتصاب سرکارخانم استاد فاطمه جاپلقی بعنوان نایب رئیس بانوان کیوکوشین ایچی گکی کانچو ماتسویی

  • برگزاری مسابقات قهرمان قهرمانان سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی

    برگزاری مسابقات قهرمان قهرمانان سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی

  • برگزاری مسابقات قهرمان قهرمانان بانوان سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی

    برگزاری مسابقات قهرمان قهرمانان بانوان سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی

  • بخشنامه سمینار فنی سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی در رامسر

    بخشنامه سمینار فنی سبک کیوکوشین ایچی گکی ماتسویی در رامسر

  • مجموعه کتاب های آناتومی و فیزیولوژی (Anatomy And Physiology Ebook Collection)

    مجموعه کتاب های آناتومی و فیزیولوژی (Anatomy And Physiology Ebook Collection)

  • مجموعه کتاب های آموزش تناسب اندام

    مجموعه کتاب های آموزش تناسب اندام

  • مجموعه کتاب های آموزش هنرهای رزمی (Martial Arts Ebook Collection)

    مجموعه کتاب های آموزش هنرهای رزمی (Martial Arts Ebook Collection)

  • نایب قهرمانی یوسف دولتشاه در مسابقات جهانی ژاپن

    نایب قهرمانی یوسف دولتشاه در مسابقات جهانی ژاپن

  • آشنایی با سلاح تونفا

    آشنایی با سلاح تونفا

  • آشنایی با سلاح (شمشیر ناگیناتا)

    آشنایی با سلاح (شمشیر ناگیناتا)

  • آشنایی با سلاح رزمی سانچاکو

    آشنایی با سلاح رزمی سانچاکو

  • معنی کلمه اوس (OS)

    معنی کلمه اوس (OS)

  • کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی (Physiolog of sport and exercis)

    کتاب فیزیولوژی ورزش و فعالیت بدنی (Physiolog of sport and exercis)

  • سوگندنامه کیوکوشین

    سوگندنامه کیوکوشین

  •  لباس کاراته

    لباس کاراته

  • تمرین های آرامش دهنده(شل سازی عضلات)

    تمرین های آرامش دهنده(شل سازی عضلات)

  • تغذیه ورزشی

    تغذیه ورزشی

  • شائولین و تاریخچه و معبدشائولین

    شائولین و تاریخچه و معبدشائولین

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
  • تاریخ ارسال : 02 / 11 / 1393
  • موضوعات :
  • بازدید : 3 مشاهده
اهداف کاتا:

هر کاتا دارای دو هدف می باشد.

۱-اهداف فیزیکی تمرینات کاتا

علاوه بر افزایش دانش تکنیکی شخص، کاتا از نظر  پرورش جسمی دو هدف دارد. اول تقویت استخوانها و ماهیچه ها برای حداکثر کارایی بیو مکانیسم شخصی. هدف دوم پرورش حرکت و انعکاسهای سریع و واکنش سریع در وضعیت دفاع از خود.

۲-اهداف متا فیزیکی تمرینات کاتا

درتمرینات کاتا کیفیت های غیر فیزیکی نیز وجود دارند که باید به آنها توجه بسیار کرد مثل تکامل ذهن و روان و فروتنی و تواضع.

کاتا با تعظیم شروع و بعد از اجرای هر کاتا احترام انجام می گیرد. ( با تعظیم کردن ) کاراته کا حرکات خود را در یک وضعیت آرام و آماده نبرد که در عین حال از هوشیاری کامل برخوردار است شروع می کند. مرکز جاذبه و نقطه قدرت و تمرکز می شود و در این حالت کاراته کا کاملأ آماده مبارزه می شود.

چگونگی اجرای کاتا

۱- در هنگام شروع کاتا بابستن چشمها و جمع کردن دستها و پاها در چند ثانیه به حالت تمرکز فرو میرویم و سعی می کنیم  ارتباط خود را با دنیای پیرامون قطع نماییم.یعنی همه حواس مغزی خود را متوجه اجرای کاتا می کنیم. بعد از آن با بازکردن چشمها و اعلام اسم کاتا با صدائی بلند حرکت ایبوکی را که هم جنبه نمایش و حالت رزم و قدرت نمایی در مقابل حریف دارد و هم جنبه قدرت گیری و تنفس کامل دارد را اجرا می کنیم.

۲- پس از یکی دو ثانیه خیلی جدی و با همه قدرت شروع به اجرای کاتا میکنیم.هر دفاع و ضربه را بایستی با یک ضرب آهنگ و سرعت مشخصی که ماهیت آن تکنیک را بیان میکند اجرا کنیم.که هر تکنیک با تکنیک دیگر دراین مورد ممکن است تفاوت کند.

چرخش داچی ها بایستی کامل و به شکل واقعی آن اجرا شوند.داچی هرگز نباید به صورت ناقص و نیمه انجام گیرد. استفاده صحیح ازحرکت باسن و پرتاب ضربات پا و دست به کمک کمر و باسن، اخم نداشتن در صورت و عدم تغییر عضلات یعنی میمیک چهره ، هیچ نوع هیجان یا تنش روحی را کاراته کا نباید با صورت خود القاء کند. در موارد مشخص شده کاتا، فریاد کیای باید به موقع آن اجرا شود. ریتم کاتا باید متفاوت باشد یعنی در جایی حتمأ باید سریع و تند حرکت کرد . در جایی دیگر با بستی آرام و متین بدون هیچ عجله ای به اجرای تکنیک پرداخت.

۳-اجرای حرکت بازگشت به حالت اولیه در حالی که نگاه کاراته کای در جهت آخرین تکنیکش قرار دارد. پاها متناسب با هم جمع گردیده در حالت موسوبی ادای احترام به روی فودو داچی می ایستسیم.اکثر کاتاها از همان نقطه ای که شروع می شوند در همان نقطه نیز تمام میشوند .

نکته:نکته ای که یادآوری آن لازم به نظر می رسد و در بالا به آن تا حدی اشاره شده این است که کاتارو در حین اجرای یک کاتا بایستی بتواند روحیه اعتماد به نفس، صلابت و استواری راازخود به نمایش بگذارید. یعنی همانگونه که گفته شد نباید کاتارو چهره اش را در هم، عبوس و هیجان زده نشان دهد بلکه باید صلابت،اعتماد به نفس،هماهنگی و دقت بسیار زیادی از مجموع حرکتها و نگاهش نمایان باشد .یعنی بیننده بدون اینکه ذره ای خشونت در کاتارو مشاهده کند بایستی براحتی بتواند مفهوم عظمت و بزرگی را ازنمای کلی یک کاتا برگیرد.

دیگر اینکه لباس ( گی ) کاتارو باید تمیز و آراسته باشد.نمای ظاهری سر و صورتش مرتب باشد.راه رفتنش متین و متوازن باشد.

با یاد گرفتن کاراته شاگردان این هنر، قدم در راهی می گذارند که بزرگترین استادان این راه را طی نموده اند. اگر کاراته با روح صحیح خود یعنی با اعتماد و فروتنی اجرا شود شاگردان

این هنر، معنایی را که در زبان کاتا نهفته است لمس خواهند کرد